Dane osobowe
RODO
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
Co to są dane osobowe?
To wszystkie informacje, które mogą pozwolić Cię zidentyfikować. Zarówno Twoje imię i nazwisko, jak i numer PESEL, dane o lokalizacji czy wizerunek.
W jakich celach mogą być przetwarzane moje dane osobowe przez Alior Bank - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe?
Bank potrzebuje Twoich danych przede wszystkim do tego, by zawrzeć z Tobą odpowiednią umowę - np. udzielić Ci kredytu, czy też prowadzić Twój rachunek bankowy. Musimy również zweryfikować Twoją zdolność kredytową, dlatego przekazujemy je m.in. do Biura Informacji Kredytowej. Z zawarciem przez Ciebie umowy z Bankiem wiąże się szereg innych obowiązków - rachunkowych, księgowych, podatkowych. Dlatego w tych celach również będziemy przetwarzać Twoje dane. Wykorzystujemy je również, by przekazać Ci nasze oferty - jest to tzw. cel marketingowy. Jeśli jednak nie chcesz ich otrzymywać możesz zgłosić sprzeciw - kontaktując się z nami w sposób, który wskazaliśmy poniżej.
Co to jest RODO?
To unijne rozporządzenie, które stosujemy od 25 maja 2018 r. - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
Celem tych przepisów nie jest jednak zablokowanie przepływu danych osobowych. Wprost przeciwnie - te dane są potrzebne, np. byśmy mogli podpisać z Tobą umowę, czy przesłać Ci naszą ofertę. Dzięki RODO masz mieć jednak większą kontrolę nad tym, kto i w jaki sposób przetwarza Twoje dane osobowe.
Jakie prawa dla klienta wprowadza RODO?
Najważniejsze uprawnienia, które daje Ci RODO:
- Możesz uzyskać informacje, czy dana firma/instytucja przetwarza Twoje dane osobowe.
- Jeśli tak - możesz uzyskać do nich dostęp, np. poprosić o kopię. Możesz również uzyskać szczegółowe informacje m.in. o tym, jakie twoje dane są przetwarzane i w jakim celu, komu są przekazywane. Jeśli sam nie przekazałeś danych tej firmie/instytucji - możesz także poprosić o informacje, skąd znalazły się w tej konkretnej firmie.
- Inne Twoje prawo to możliwość sprostowania danych. Jeśli są one nieprawidłowe - możesz poprosić o ich poprawienie.
- Możesz również poprosić o usunięcie lub ograniczenie przetwarzania swoich danych. Oczywiście nie w każdym przypadku. Gdy mamy z Tobą zawartą umowę to możemy je przetwarzać zgodnie z przepisami prawa. Jeśli jednak są one przetwarzane niezgodnie z prawem lub nie ma podstaw do ich przetwarzania - Twoje dane będą usunięte.
- Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Twoich danych do celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów. W takim przypadku zaprzestaniemy przetwarzania Twoich danych, za wyjątkiem sytuacji, gdy te cele wynikać będą z ważnych prawnie uzasadnionych podstaw, mających nadrzędny charakter lub gdy dotyczą dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Jeśli uważasz, że Twoje prawa są łamane - możesz wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
- Jeśli chciałbyś skorzystać z tych praw, skorzystaj z wskazówek w poniższej sekcji.
Aby dowiedzieć się więcej o przysługujących Ci prawach możesz również skontaktować się z inspektorem ochrony danych w Alior Banku - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe.
Jak skorzystać z przysługujących mi praw wynikających z RODO?
Aby zrealizować przysługujące Ci prawa, możesz złożyć odpowiedni wniosek za pośrednictwem kanałów obsługi klientów Alior Banku - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe:
- osobiście w oddziałach oraz placówkach partnerskich Alior Banku - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe,
- telefonicznie za pośrednictwem infolinii Alior Banku - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe,
- za pośrednictwem bankowości internetowej (zalogowani klienci poprzez moduł wiadomości),
- listownie - na adres korespondencyjny banku.
Jeżeli chcesz przekazać Alior Bankowi - Oddział T-Mobile Usługi Bankowe swoje dane (w celu realizacji prawa przyjęcia danych wynikającego z art. 20 RODO) możesz je wysłać na adres e-mail przyjeciedanych@alior.pl lub wysłać bezpośrednio na adres Inspektora Ochrony Danych Alior Bank SA - ul. prof. Michała Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków.
Realizacja Twojego wniosku nastąpi w terminie do miesiąca od jego wpływu do banku. W uzasadnionych przypadkach termin realizacji może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące, o czym bank poinformuje Cię w stosownej korespondencji ze wskazaniem przyczyn opóźnienia.
Kim jest inspektor ochrony danych osobowych?
To osoba, która odpowiada za ochronę danych w instytucji / firmie. Z Inspektorem Alior Bank S.A. możesz się skontaktować pisząc na adres: iod@alior.pl. Ponadto kontakt z Bankiem możliwy jest:
- w placówkach banku,
- telefonicznie za pośrednictwem infolinii (19 506 lub 12 370 71 00),
- za pośrednictwem bankowości internetowej (dla Klienta zalogowanego),
- listownie - na adres korespondencyjny Banku: Alior Bank S.A.- Oddział T-Mobile Usługi Bankowe, ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa.
Z Inspektorem BIK (Biura Informacji Kredytowej) możesz się skontaktować pisząc na adres:
- iod@bik.pl.
Ponadto kontakt z BIK możliwy jest:
- poprzez adres e-mail: kontakt@bik.pl,
- listownie na adres korespondencyjny - Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa.
Zapoznaj się z Klauzulą Informacyjną.