Bezpieczne urządzenie

Dbaj o bezpieczeństwo swojego komputera!

Jedną z najważniejszych czynności poprzedzających korzystanie z Systemu Bankowości Internetowej jest właściwe przygotowanie komputera oraz zainstalowanego na nim oprogramowania. Poniżej znajdziesz informacje jak zabezpieczyć swoje urządzenie.

  • Pamiętaj, że T-Mobile Usługi Bankowe wymaga aby do obsługi Bankowości Internetowej korzystać jedynie z systemu operacyjnego dla którego producent dostarcza aktualizacje i posiadającego najnowsze aktualizacje.
  • Do obsługi Systemu Bankowości Internetowej T-Mobile Usługi Bankowe wymagane jest używanie jedynie aktualnych, stabilnych wersji najbardziej popularnych przeglądarek internetowych bez zainstalowanych dodatków (ang. extensions/plugins). Dla Klientów logujących się do Systemu Bankowości Internetowej za pomocą hasła maskowanego, wystarczą standardowe ustawienia przeglądarek internetowych: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari lub Google Chrome.
  • Urządzenie z którego korzystasz do obsługi Bankowości Internetowej musi być skutecznie zabezpieczone przed zagrożeniami m.in. poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta, zainstalowaną zaporę osobistą (ang. personal firewall) oraz oprogramowanie antyspyware.
  • Oprogramowanie antywirusowe musi skanować Twoje urządzenie w sposób aktywny.
  • Pamiętaj o regularnych aktualizacjach systemu operacyjnego oraz zainstalowanego na nim oprogramowania, w tym w szczególności oprogramowania antywirusowego (wraz z bazą sygnatur wirusów) oraz wykorzystywanej przeglądarki internetowej.
  • Warto poświęcić chwilę na wybór oprogramowania antywirusowego. Pamiętaj, że rozwiązania niektórych producentów oferują bardziej zaawansowaną ochronę od innych. W Internecie znajdziesz testy poszczególnych rozwiązań oraz ich porównania względem siebie.
  • Zawsze instaluj tylko oryginalne oprogramowanie pochodzące z legalnego źródła.
  • Korzystając z oprogramowania dostępnego w internecie sprawdź, czy pliki pobierane są z oficjalnych stron twórców oprogramowania i weryfikuj ich autentyczność przy pomocy podpisów elektronicznych lub udostępnionych przez producenta sum kontrolnych.
  • Nie używaj oprogramowania pozyskanego za pośrednictwem programów typu peer 2 peer (np. Torrent). Pliki ściągane tą metodą (ściąganie plików odbywa się bezpośrednio z komputera innego użytkownika, podłączonego do sieci), są szczególnie narażone na obecność wirusów komputerowych.
  • Chroń swoją pocztę przed niechcianą korespondencją (spamem), korzystając z oprogramowania antyspamowego renomowanych producentów. Często właśnie tą drogą oszuści próbują wysyłać informacje, zachęcające do podania identyfikatora i hasła do Systemu Bankowości Internetowej. Nie otwieraj linków i plików przesłanych w poczcie internetowej od nieznanych adresatów lub w sytuacjach, w których takich linków/plików nie oczekujesz.
  • Jeżeli masz taką możliwość, korzystaj do obsługi Bankowości Internetowej z dedykowanego urządzenia które nie jest wykorzystywane do przeglądania Internetu, wymiany plików ze znajomymi czy czytania poczty.

 

Dbaj o bezpieczeństwo urządzenia mobilnego!

Jedną z najważniejszych czynności poprzedzających korzystanie z Systemu Bankowości Internetowej jest właściwe przygotowanie urządzenia mobilnego oraz zainstalowanego na nim oprogramowania. Poniżej znajdziesz informacje jak zabezpieczyć swoje urządzenie.

  • Nie instaluj oprogramowania z niezaufanych źródeł. Instaluj wyłącznie programy pobrane z oficjalnych, udostępnionych przez producentów systemu sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store).
  • Jeśli korzystasz z aplikacji na urządzeniu z obsługą biometrii i włączyłeś logowanie za pomocą odcisku palca, pamiętaj, żeby zweryfikować, czyje odciski palca są dodane do urządzenia jako zaufane. Zgodnie z regulaminem, odciski palca mogą należeć tylko do posiadacza.
  • Pamiętaj, że T-Mobile Usługi Bankowe nigdy nie przesyła linków w SMS służących do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne.
  • Upewnij się, że na swoim urządzeniu mobilnym posiadasz najnowszą wersję systemu operacyjnego dostarczanego przez producenta i pamiętaj, aby regularnie go aktualizować.
  • Kupując nowe urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet) dowiedz się u jego dystrybutora lub producenta czy aktualnie są, oraz jak długo będą dostarczane do niego aktualizacje bezpieczeństwa. Pamiętaj, że brak zainstalowanych aktualizacji może skutkować przejęciem kontroli nad urządzeniem przez przestępców.
  • Urządzenie z którego korzystasz do obsługi Bankowości Internetowej musi być skutecznie zabezpieczone przed zagrożeniami poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta.
  • Warto poświęcić chwilę na wybór oprogramowania antywirusowego. Pamiętaj, że rozwiązania niektórych producentów oferują bardziej zaawansowaną ochronę od innych. W Internecie znajdziesz testy poszczególnych rozwiązań oraz ich porównania względem siebie.
  • T-Mobile Usługi Bankowe wymaga aby nie obsługiwać Bankowości Internetowej (oraz odbierać SMSów autoryzacyjnych) na urządzeniach mobilnych z osłabionymi zabezpieczeniami poprzez operacje typu root/jailbreak itp.
  • W przypadku systemu Android, Bank wymaga wyłączenia opcji „Zezwalaj na instalację aplikacji ze źródeł innych niż sklep Play” – pamiętaj, że bank nigdy nie poprosi Cię o jej włączenie.
  • Nie udostępniaj swojego urządzenia osobom trzecim.
  • Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem, hasłem lub za pomocą biometrii.
  • Pamiętaj, że twoje urządzenie mobilne to klucz do twojego konta! Jego utrata lub przejęcie przez przestępców może skutkować przejęciem konta bankowego, a w rezultacie utratą środków.