Logowanie
Podczas logowania do systemu bankowości internetowej, przestrzegaj poniższych zasad:
- Do logowania do bankowości nigdy nie używaj linków przesyłanych w korespondencji e-mail lub wiadomości przesłanych za pomocą komunikatorów internetowych. Zawsze korzystaj z przycisku "Zaloguj" na stronie głównej T-Mobile Usługi Bankowe (https://www.t-mobilebankowe.pl/) lub wpisując bezpośrednio w oknie przeglądarki adres: https://system.t-mobilebankowe.pl/web/login
- Sprawdź, czy adres na stronie logowania zaczyna się od przedrostka https, oznaczającego protokół, odpowiadający za bezpieczeństwo połączenia.
- Sprawdź, czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol kłódki, który gwarantuje szyfrowanie sesji specjalnym protokołem SSL/TLS, pozwalającym na bezpieczną komunikację. W zależności od przeglądarki, kłódka może się pojawić w pasku adresu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu.
- Kliknij w kłódkę, aby sprawdzić, czy połączenie jest bezpieczne. W pasku adresu powinna się również wyświetlić nazwa podmiotu, dla którego wydano certyfikat, a więc Alior Bank S.A.
Jeśli zauważysz że:
- w pasku adresu przeglądarki nie wyświetla się symbol kłódki,
- certyfikat strony nie jest wystawiony dla Alior Bank S.A.,
- wyświetlane są ostrzeżenia przeglądarki co do bezpieczeństwa certyfikatu,
- serwis Bankowości Elektronicznej wymaga od Ciebie autoryzacji transakcji, której samodzielnie nie zlecałeś i nie możesz jej anulować aby przejść dalej,
- strona Bankowości Elektronicznej przed lub po zalogowaniu wygląda inaczej, lub prezentuje inne komunikaty niż zazwyczaj,
- proces logowania do banku wygląda inaczej niż zwykle (np. trwa znacznie dłużej, pojawiają się nowe okienka, prośby o wpisanie dodatkowych danych np. kodów SMS),
przerwij logowanie do bankowości i niezwłocznie skontaktuj się z infolinią lub dowolnym oddziałem banku.
Po wpisaniu Identyfikatora i kliknięciu "DALEJ" sprawdź, czy wyświetlony został wybrany przez Ciebie obrazek bezpieczeństwa. Po upewnieniu się, że wyświetlany obrazek jest prawidłowy, wpisz hasło/hasło maskowane/połącz punkty lub użyj aplikacji mobilnej (w zależności od tego jaką metodę logowania masz skonfigurowaną). Jeżeli obrazek nie został wyświetlony lub jest inny niż ustawiony przez Ciebie, przerwij proces logowania i skontaktuj się z infolinią.
Ponadto pamiętaj o następujących zasadach:
- do logowania do Systemu Bankowości Internetowej nie wykorzystuj niezaufanych komputerów (np. w kafejce internetowej) oraz publicznych sieci WiFi,
- nie loguj się do Systemu Bankowości Internetowej z komputera, na którym inny użytkownik jest już zalogowany,
- pamiętaj, by nie udostępniać ani nie zapisywać w plikach na swoim komputerze identyfikatora i hasła, służących do logowania do Systemu Bankowości Internetowej,
- regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu (opcja „Ustawienia bezpieczeństwa” w „Narzędziach”),
- po zakończeniu pracy w Systemie Bankowości Internetowej pamiętaj, by do wylogowania się użyć linku "Wyloguj". Nigdy nie używaj w tym celu przycisku X (Zamknij), wbudowanego w okno przeglądarki.
Pamiętaj że T-Mobile Usługi Bankowe nigdy nie prosi o:
- autoryzację/zatwierdzenie ŻADNYCH operacji w Systemie Bankowości Elektronicznej, których użytkownik samodzielnie (z własnej woli) nie zlecał – bank nigdy nie narzuca konieczności wykonania operacji wymagającej autoryzacji,
- podanie numeru telefonu lub rodzaju używanego telefonu/systemu operacyjnego podczas logowania lub po zalogowaniu do systemu Bankowości Elektronicznej,
- weryfikację identyfikatora, hasła lub danych kart płatniczych za pomocą wiadomości e-mail,
- potwierdzenie zmiany formatu rachunku podczas logowania się do Systemu Bankowości Internetowej,
- dodanie zaufanego szablonu z obcym rachunkiem w celu aktywowania ubezpieczenia środków lub aktywowania innych usług na rachunku klienta,
- włączenie w telefonie opcji „Zezwalaj na instalację aplikacji ze źródeł innych niż sklep Play”.