
Apple Pay
Apple Pay to łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób płacenia kartą płatniczą T-Mobile Usługi Bankowe.
Płacąc za pomocą Apple Pay oraz iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej T-Mobile Usługi Bankowe. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Jeszcze nigdy płacenie w sklepach, apkach i internecie nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne*
*Apple Pay działa z iPhonem 6 i nowszymi modelami w sklepach, aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; z zegarkiem Apple Watch w sklepach i aplikacjach (wymagany jest iPhone 6 lub nowszy); z iPadem Pro, iPadem (5. generacji), iPadem Air 2 i iPadem mini 3 oraz nowszymi modelami w aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; oraz z komputerami Mac (z 2012 r. lub nowszymi) w Safari, gdy dodatkowo używany jest iPhone lub Apple Watch obsługujący Apple Pay. Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie support.apple.com/km207105.
*Informacje prawne
Szczegóły
Jak płacić z Apple Pay
Z Apple Pay płacisz łatwo i bezpiecznie.
Płatności w sklepach
Apple Pay to najprostszy sposób płacenia w sklepach za pomocą iPhone’a i Apple Watch. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień.
Płacenie w aplikacjach i w internecie
Apple Pay umożliwia dokonywanie płatności w rozmaitych aplikacjach na iPhonie i iPadzie. Aby zapłacić, wystarczy przy finalizacji zakupu wybrać opcję Apple Pay i potwierdzić płatność, korzystając z Face ID lub Touch ID.
Apple Pay to także bezpieczniejsza i łatwiejsza metoda płatności na stronach internetowych otwartych w Safari na iPhonie, iPadzie lub Macu, ponieważ usługa ta nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy. Po prostu płacisz i idziesz dalej. Możesz także płacić za pomocą MacBooka Pro i jego czytnika Touch ID*.
*Apple Pay działa z iPhonem 6 i nowszymi modelami w sklepach, aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; z zegarkiem Apple Watch w sklepach i aplikacjach (wymagany jest iPhone 6 lub nowszy); z iPadem Pro, iPadem (5. generacji), iPadem Air 2 i iPadem mini 3 oraz nowszymi modelami w aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; oraz z komputerami Mac (z 2012 r. lub nowszymi) w Safari, gdy dodatkowo używany jest iPhone lub Apple Watch obsługujący Apple Pay. Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie support.apple.com/km207105.
*Informacje prawneJak dodać kartę
Konfigurowanie usługi Apple Pay jest łatwe.
Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste. Poniżej podpowiadamy, jak się do tego zabrać.
iPhone
- Otwórz aplikację Wallet.
- Stuknij znak „+” w prawym górnym rogu.
- Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
- Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.
Apple Watch
- Otwórz aplikację Apple Watch w telefonie iPhone.
- Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
- Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
- Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.
iPad
- Przejdź do Ustawień.
- Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”.
- Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
- Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada.
MacBook Pro z czytnikiem Touch ID
- Otwórz Preferencje systemowe.
- Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”.
- Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes.
- Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro*.
*Apple Pay działa z iPhonem 6 i nowszymi modelami w sklepach, aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; z zegarkiem Apple Watch w sklepach i aplikacjach (wymagany jest iPhone 6 lub nowszy); z iPadem Pro, iPadem (5. generacji), iPadem Air 2 i iPadem mini 3 oraz nowszymi modelami w aplikacjach i na stronach WWW otwartych w Safari; oraz z komputerami Mac (z 2012 r. lub nowszymi) w Safari, gdy dodatkowo używany jest iPhone lub Apple Watch obsługujący Apple Pay. Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna na stronie support.apple.com/km207105.
*Informacje prawnePytania i odpowiedzi
Na jakich urządzeniach działa Apple Pay?
iPhone
iPhone X
iPhone 8, 8 Plus
iPhone 7, 7 Plus
iPhone 6s, 6s Plus, 6, 6 Plus
iPhone SE
Apple Watch
Apple Watch (1.generacji)
Apple Watch Series 1
Apple Watch Series 2
Apple Watch Series 3
iPad
iPad Air 2
iPad mini 4
iPad mini 3
iPad (5.generacji)
Mac
MacBook Air*
MacBook Pro**
iMac Mac mini*
Mac Pro*
*modele z 2012 lub wyższe
**dodanie karty tylko dla MacBook Pro z Touch Bar
Ile kart mogę dodać do Apple Pay?
• 12 unikatowych kart na iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus i Apple Watch Series 3,
• 8 unikatowych kart na innych urządzeniach.
Kto może korzystać z Apple Pay?
Z Apple Pay mogą korzystać klienci T-Mobile Usługi Bankowe, którzy ukończyli 16 rok życia i posiadają karty spełniające warunki dodania do usługi.
Dlaczego moja karta w Apple Pay różni się od tej, która posiadam?
Karta może prezentować nowy wizerunek karty, którą otrzymasz podczas wznowienia karty. Ostatnie 4 cyfry karty zawsze zgadzają się z kartą, którą posiadasz.
Apple Pay powinien działać w sklepie, ale nie działa, dlaczego?
Nie wszystkie terminale mogą wspierać Apple Pay.
Dlaczego czasem muszę wpisać kod PIN lub podpisać transakcję, a nie użyć Touch ID lub Face ID?
W Polsce jest kilka procent terminali, które nie wspierają biometrii i mogą poprosić o kod PIN urządzenia lub podpis. Kod PIN jest ten sam co dla karty fizycznej.
Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?
Tak, karta może zostać dodana i działać na wielu urządzeniach. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny indywidualny numer cyfrowy (token), który będzie prezentowany podczas dokonywania płatności.
Ile kosztuje korzystanie z usługi Apple Pay?
Bank nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z usługi, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego).
Jak mogę ustalić limity transakcji?
Limity transakcyjne można ustalić w każdej chwili przez bankowość internetowa lub dzwoniąc na Infolinie T-Mobile Usługi Bankowe pod numer telefonu +48 12 19 506.
Co to jest numer konta wirtualnego i gdzie mogę go znaleźć?
Dla danych Twojej karty kredytowej lub debetowej jest przypisany unikalny numer konta wirtualnego. Oznacza to, ze dane Twojej karty nie są udostępniane sklepom i sprzedawcom u których płacisz za pomocą Apple Pay.
Czy muszę mieć dostęp do transmisji danych internetowych, aby korzystać z Apple Pay?
Będziesz potrzebować połączenia z internetem mobilnym lub siecią Wi-Fi, aby dodać kartę do aplikacji mobilnej Apple Pay.
W większości przypadków nie jest potrzebne połączenie z internetem aby korzystać z płatności za pomocą Apple Pay. Jednak od czasu do czasu może być konieczne polaczenie się z internetem, na przykład pop ponownym uruchomieniu urządzenia.
Dodatkowo przy włączonej transmisji danych wysyłane są powiadomienia o wykonanych transakcjach.
Jak zaktualizować aplikację Wallet?
Aplikacja jest aktualizowana wraz z wydaniem nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS. Upewnij się, ze masz aktualna wersje systemu przechodząc do Ustawienia -> Ogólne ->Uaktualnienia.
Gdzie mogę zgłosić problemy związane z działaniem płatności Apple Pay?
Aby zgłosić problemy związane z płatnościami przez aplikacje, prosimy o kontakt z infolinia T-Mobile Usługi Bankowe, dostępna pod numerami: 19 506 lub (12) 370 71 00 (z sieci Play 12 19 506), z zagranicy: +48 12 19 506, +48 (12) 370 71 00.
Co zrobić, jeżeli zgubię telefon?
W przypadku zaginięcia bądź kradzieży telefonu iPhone, iPad lub iPoda Touch postępuj zgodnie ze wskazówkami opisanymi na stronie pomocy Apple.
Dlaczego czasami widać mniejszą transakcję niż w historii transakcji?
W transakcjach ze wstępna autoryzacją finalna kwota blokady może się różnic od tej widocznej obecnie w historii transakcji.
Czy z usługi Apple Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż iOS?
Nie. Usługa nie jest dostępna na urządzeniach mobilnych z innym systemem operacyjnym niż iOS, macOS i watchOS. Oznacza to, ze usługa nie jest dostępna miedzy innymi urządzeniami z system Android lub Windows Mobile.
Czy transakcje wykonywane za pomocą Apple Pay są bezpieczne?
Cyfrowy numer karty (token) jest bezpiecznie zapisany na urządzeniu, na którym karta fizyczna została stokenizowana. Numer tokena rożni się od numeru plastikowej karty płatniczej, dzięki czemu faktyczny numer karty nie zostaje ujawniany podczas transakcji.
Jeżeli urządzenie, na którym dokonano tokenizacji karty zostanie skradzione lub zgubione, dane wykorzystywane do płatności mogą zostać usunięte na koncie Apple ID. Dodatkowo token można zablokować dzwoniąc na infolinie T-Mobile Usługi Bankowe pod nr. tel. +48 19 506.
W jaki sposób mogę zablokować kartę dodaną do urządzenia mobilnego (token?)
Token można zablokować korzystając z którejkolwiek z poniższych metod:
• Usuwając token z aplikacji,
• Dzwoniąc na infolinie T-Mobile Usługi Bankowe (+48 12 506)
Karta dodatkowo zostanie usunięta z aplikacji, jeżeli w ciągu 90 dni nie zostanie zarejestrowana żadna aktywność.
UWAGA: Samo usunięcie aplikacji nie spowoduje usunięcia dodanej karty (token).
Czy jeżeli zablokuje token moja karta plastikowa też przestanie działać?
Nie, po blokadzie tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast zablokowana zostanie fizycznie karta płatnicza, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać.
Ile transakcji mogę zobaczyć w historii aplikacji Wallet?
10 dla każdej karty widocznej w aplikacji Wallet
Czy jeśli usunę kartę wirtualna z telefonu, moja karta płatnicza zostanie automatycznie zastrzeżona?
Nie, usunięcie dodanej karty z aplikacji nie spowoduje automatycznego zastrzeżenia fizycznej karty płatniczej wydanej przez bank.
Czy karta wirtualna pozostanie aktywna, jeśli zablokuję lub zastrzegę fizyczną kartę płatniczą?
Nie, blokada lub zastrzeżenie karty płatniczej (plastiku) spowoduje automatyczną dezaktywację dodanej do aplikacji karty wirtualnej (token).
Czy karta wirtualna na urządzeniu będzie ciągle działała, jeśli zastrzegę kartę płatniczą i zamówię nowa?
Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne jej ponowne dodanie do aplikacji Wallet (tokenizacja).
Czy PIN do karty mobilnej jest inny niż do standardowej karty płatniczej?
Nie, jest to ten sam numer PIN.
Jak blisko muszę przyłożyć iPhone’a lub Apple Watcha, aby działała płatność za pomocą Apple Pay?
Telefon lub smartwatch powinien zostać przyłożony do terminala w sposób analogiczny jak zbliżeniowa karta płatnicza – na odległość ok. 1-2 cm do terminala.
Gdzie znajdę więcej informacji na temat Apple Pay w Polsce?
• Odwiedź oficjalne Centrum pomocy firmy Apple,
• Oficjalna strona Apple.